| autorizare | | Scrisori către investitori |

Cum să-ţi amplasezi firma pe faţadă?

Atunci când vrem să vindem mai bine, apelăm la cunoştinţele de marketing şi vânzări pe care le avem sau la profesioniştii din acest domeniu. Vrem să fim accesibili, deci clienţii să ajungă uşor la noi. Dorim să aibă o experienţă plăcută cu serviciile şi produsele pe care le punem la dispoziţie, să ne ţină minte şi să ne caute din nou…

În acest articol voi vorbi despre o parte din publicitatea pe care ne-o facem la un moment dat: AMPLASAREA UNEI FIRME, în aşa fel încât să ne reprezinte în cel mai potrivit mod spaţiile sediilor sau ale punctelor noastre de lucru.

Cum te prezinţi?

În primul rând, modul în care realizezi un logo, o siglă sau caracterele literelor firmei tale trebuie să aibă legătură cu ceea ce faci, să te reprezinte atât la nivel de detaliu cât şi la nivel de imagine de ansamblu a afacerii tale.

Ce dimensiuni trebuie să aibă firma?

Este bine ca firma să fie vizibilă pe traseul potenţialilor clienţi. Folosindu-ne de regulile proporţiei, o vom amplasa şi o vom dimensiona, adaptând-o la scara clădirii, la împrejurimi, la golurile ferestrelor de pe faţade, la texturile şi culorile zugrăvelilor şi ale tâmplăriilor, la vegetaţia din zonă, etc. Ţinând cont de toate acestea, întreaga faţadă cu accesul în spaţiu va deveni un reper, un adevărat punct de atracţie.

Este de reţinut deci că imaginea care trebuie să ne intereseze, nu este doar numele firmei pe care vrem să-l aplicăm undeva, ci tot tabloul creat de firmă sau logo în relaţie cu cadrul din care acesta va face parte.

Să analizăm un exemplu într-un context specific:

firma audi

Ce părere aveţi despre această firmă aplicată perpendicular pe faţada clădirii?

Este vorba despre o reprezentanţă Audi, deci sigla a fost mai sugestivă decât scrierea numelui în sine.

Este de apreciat faptul că panoul propus a fost creat în aşa fel încât să se potrivească cu bosajele faţadei, făcând apel la formele lor şi integrându-se astfel în context. Suficient de mare ca să se vadă, dar suficient de subtilă ca să nu devină zgomotoasă pentru o faţadă care deja este foarte încărcată cu acele bosaje şi ornamente.

De cine avem nevoie în acest demers?

Pentru această intervenţie e nevoie, conform legii, de un arhitect care să întocmească un proiect în baza căruia vei primi Autorizaţia de Construire de la primăria sau consiliul judeţean de care aparţine imobilul unde/ raportat la care doreşti realizarea acestei lucrări.

Arhitectul te poate sfătui referitor la ce s-ar preta mai bine în acea zonă, care vor fi proporţiile cele mai favorabile pentru a pune în valoare firma ta şi care sunt materialele cele mai potrivite şi fezabile pentru efectul pe care doreşti să-l obţii. El poate interpreta regulamentele specifice pentru imobilul asupra căruia vrei să intervii.

arhitectul

În mod special, dacă vrei să intervii cu o amplasare de firmă într-o zonă protejată prin regulamentul de urbanism al localităţii, atunci sunt mai multe restricţii pe care arhitectul ţi le va comunica şi de care va ţine cont în propunerea pe care o va face. În plus, se prea poate să existe regulamente suplimentare impuse de hotărâri de consilii, unde pot exista tot felul de condiţionări specifice pentru o localitate, legate de zonă, tipuri de reclame, înălţimea maximă la care pot fi amplasate, de mărimi, texturi şi aşa mai departe.

Dacă ţi-ai găsit deja firma de execuţie, este bine să vă „întâlniţi” în trei, împreună cu arhitectul, pentru a definitiva soluţia cea mai potrivită pentru tine.

În concluzie

Putem spune că amplasarea firmei tale în locul cel mai potrivit trebuie să ţină cont de toţi factorii legali şi estetici pentru a-ţi conferi cât mai multă reprezentativitate.

Autor: Livia Aruncutean

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *